Kika in på LOEWEs Milano-utställning
Man bjöd bland annat på hantverk från hela världen och klassiskt Loewe-läder.
Redan på förhand omskrevs LOEWEs utställning under designveckan i Milano, som är varumärkets femte, som deras mest ambitiösa installation hittills. LOEWEs creative director Jonathan Anderson har länge varit intresserad av hantverk från hela världen, och har satt den prägeln också på varumärket i sig.
För 2019 års kollektion, LOEWE Baskets, har man valt att engagera några av de främsta skaparna inom korgväv, lappteknik och kalligrafi som skapat object d’art som fanns till försäljningen under utställningen. Man har också anlitat spanska hantverkare för att tillverka varor i läder, som finns till försäljning på hemsidan och i LOEWEs butiker.
Följande artister har fått med LOEWEs läder tillverka sina produkter utifrån var och ens tolkning av varumärket, och utgör kärnan av LOEWE Baskets: Hafu Matsumoto, Jiro Yonezawa, Shizu Designs, Deloss Webber, Jennifer Zurick, Design Afrika, Joe Hogan, Johan och Cissy Serrao och Patricia Gorelangton, Yoshiko Ichinose, Lee Kyoung OK.