Nya trenden: Inredningssajter öppnar fysiska butiker
Man talar om den fysiska butikens död och många varumärken har valt att endast satsa på nätförsäljning. Men nu vänder trenden. Möbelföretaget Hem har slagit upp portarna till en fysisk butik och senast i ledet är webbshoppen Ellos – som lanserar en butik i september.
Möbelföretaget Hem skulle bara satsa på närförsäljning av sitt sortiment – men har öppnat en fysisk butik i Berlin ändå, och kanske blir det fler. Senast i raden av företag som endast haft sin försäljning per postorder/online är den framgångsrika webbshoppen Ellos. De öppnar sin första fysiska butik i Sverige i Mall of Scandinavia i Solna den 16:e september.
Läs även: 7 snygga varianter av det trendiga korgbordet
Butiken kommer att vara inriktad främst på hemsortimentet där möbler, små föremål för hemmets alla rum och fina textiler finns att shoppa. Även vissa produkter inom mode och skönhet kommer att finnas representerade.
Som en del av kundupplevelsen kommer det att finnas olika stationer i butiken där kunder kan handla online bland alla Ellos produkter. Även olika typer av events med etablerade bloggare, stylister och andra partners kommer att äga rum i butiken där kunder och medlemmar är inbjudna.
Läs även: Ikea presenterar sina vårnyheter – här är 7 favoriter
Läs även: 7 nyheter att hålla koll på från designmässan Formex