Blossa uppdaterar designen – med julens naturnära trend
Vi svenskar är galna i glögg. Kanske än mer i flaskans design som gärna stå framme som en del av inredningen. I år lanserar Blossa en ny design som är helt rätt i tiden.
Vi skrev tidigare om julens 4 starkaste växttrender och vilka material och färger vi helst dekorerar med under december. Blossa lanserar nu sin nya design som går helt i linje med årets trendspaning. Med sobra och naturnära kulörer behåller Blossa den juliga känslan samtidigt som man moderniserar flaskan vars hemliga innehåll har funnits sedan 1895.
Samtidigt som designen ändras presenteras även två ekologiska nyheter, Blossa Alkoholfri Ekologisk och Blossa Röd Vinglögg Ekologisk.
Läs mer: Naturnära material och dämpade toner – så ser julen 2016 ut på Ikea
Glöggens rötter går att spåra ända till antiken men i Sverige började den växa sig starkare först under andra halvan av 1800-talet. Under den här tiden började vinhandelsfirmor att blanda sin egen glögg och idag är det en omåttligt populär dryck som många svenskar anser är lika självklar som julskinka och julgran.
Den nya designen är inspirerad av Blossas historia och ursprung. Martin Mörck, erkänd gravör, har gett liv åt det eldfat i guld som gick att finna på glöggen som såldes av J.D. Grönstedts Vinhandel i Gamla Stan i Stockholm.
– Än idag följer vi vårt hemliga recept, med den nya designen vill vi att flaskans utsida ska spegla den kvalitet som finns på insidan, säger Åsa Orsvärn, Chief Blender, Blossa.