De lanserar e-handel med inredning från skandinaviska designers
Metro Media House lanserar sin första e-handel – där man kommer att sälja inredning från 15 olika skandinaviska designers.
I Metros nya satsning InMyCorner.se har man teamat ihop sig med 15 skandinaviska designers och återförsäljare och kommer att sälja inredning som posters, ramar, belysning, vaser, keramik och hemtextilier.
Namnet InMyCorner syftar till att man med posters och små, utvalda produkter, enkelt kan skapa sin egen personliga känsla i sitt boende. Som betalningslösning använder man Klarna checkout och PayPal.
Några av de designers som finns representerade i sortimentet är Peytil, Anna Bülow, Andreas Englund, Maja Lindberg och Love Warriors.
– Strategin bakom vår e-handelssatsning är enkel, men ambitiös. Vi ska bygga skalbar e-handel med attraktiva produkter utifrån målgruppsflöden inom bland annat Metro Media Houses olika kanaler, säger Kia Agerhem, Chief strategy officer inom Metro growth media.
Mediehuset har som mål att lansera totalt 3-4 olika e-handelsplatser i Sverige under 2018.