Prins Carl Philips glaskollektion hyllas av internationella Forbes
I februari presenterades Bernadotte & Kylbergs nya samarbete i form av en glaskollektion med Zwiesel. Nu hamnar kollektionen på plats nummer ett på Forbes lifestyles lista över de mest eftertraktade designprylarna till hemmet.
I februari träffades köpare, designers och utställare från hela världen i Frankfurt för att ta del av Ambiente-mässan. Mässan välkomnade 137 000 köpare från 143 länder. Allt för att införa nya hemprodukter, trender och innovationer. Designduon med prins Carl Philip och Oscar Kylberg var på plats för att visa upp sin glaskollektion, framtagen tillsammans med den internationellt erkända tyska glastillverkaren Zwiesel.
Läs även: Prins Carl-Philip designar ny exklusiv glaskollektion
I veckan listade tidningen Forbes sina ”7 måste ha-prylar för lyxhem”. En lista baserad på de produkter som visades under mässan. Och Bernadotte & Kylbergs design hamnar högst upp.
Forbes motiverar placeringen med att märket designat en glaskollektion där design möter funktion. Forbes beskriver även kollektionen med orden ”tidlöst, delikat och raffinerat”.
De två glasserierna Air och Air Sense innefattar tio olika glas vardera, för vatten, chardonnay, riesling, rött vin, bordeaux, burgundy, champagne och dessertvin samt en tumbler och ett coupeglas. Även dekanterare för rött och vitt vin ingår i kollektionen.
Artikeln publicerades ursprungligen på ELLE.se