Weekday lanserar reflexkollektion: "Mode kan bidra till ökad säkerhet"
Modehuset Weekday vill visa att reflexer faktiskt också kan vara snygga – därför har de tagit fram årets reflexkollektion för försäkringsbolaget If.
Initiativet startade 2014 tillsammans med trendsäkra modemärket BACK och reflexkollektionen Watch Your Back som snabbt blev en snackis. Förra året följde If upp succén tillsammans med jeansgurun Örjan Andersson och reflexkollektionen If You Can See Me. I år är det modehuset Weekday som har tagit fram reflekterande accessoarer som ska få fler att synas i mörkret och på så sätt bidra till att minska olyckorna i trafiken.
– Weekday har länge arbetat med frågor som rör mode, människor och socialt ansvar. Genom vårt samarbete med If vill vi visa på att mode faktiskt kan bidra till en ökad säkerhet i trafiken. Vi hoppas att vi tillsammans kan göra skillnad, säger Liselott Olovzon, Head of Marketing på Weekday i ett pressmeddelande.
Kollektionen består av fem unisex-produkter; två ryggsäckar, en keps, en mindre sidoväska och en plånbokshållare att hänga runt halsen.
Reflexkollektionen finns i Weekdays butiker och webbshop från den 1 november.
Kollektionen i sin helhet:
Läs mer:
Modepionjären om årets reflexkollektion: ”Måste sälja bättre än Back”